Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-25, 11:09   #1
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Theil's Preseason Hockey


Tänkte starta en Dagbok för att se om jag kan dela med mig vinnande spel. Preseason är i full gång, och tycker det har gått bra hittills (+86u).

Min tanke är som sagt att försöka dela med mig av de spelen jag gillar mest, om preseason slutar bra, så fortsätter jag in på den finska hockeyn, ev. NHL. Har inte sysslat med att leverera rekar, så är rätt ny, men klart man hjälpt polare då och då. Bloggar däremot på en annan sida... Börjar med en match från European Trophy. (Finns fler spel på Spreadsheetet, Längst nere på inlägget).

Färjestad 1.55 @ Interwetten 3u / Färjestad -1.5 , 1.78 @ Pinnen 2u.


Om ni inte visste det redan så är Vålerenga ett lag i kris just nu, ekonomin ligger inte där den ska och motivationen hos spelarna kan ifrågasättas. Färjestad kommer till denna match tvingade till att vinna för att kunna avancera vidare till slutspelet, 3 raka vinster behövs. Av dom 3 matcherna så är Vålerenga utan tvekan det svagaste motståndet. De har varit totalt utspelade av alla lag, och det är ett under att de klarade av 2-2 mot mannheim. Färjestad ska bara vinna den här matchen mot ett lag som inte har något att spela för.

Börjar försiktigt, får se om jag fastnar för något annat, dock har jag som sagt fler spel för min egen del, I spreaden.

Sharps.se - Spreadsheet
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 13:46   #2
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger till ytterligare spel.

HV 71 2,10 @ Interwetten
5u


Plockade den här när den släpptes. HV har spelat grymt och har chansen att gå i gruppledning om man vinner denna. Om man ser till truppen så har HV en mycket bredare och bättre trupp i alla aspekter. Förlusten mot Bern svarades direkt med en vinst mot Salzburg, nu är roadtripen slut och man spelar i Sverige igen. HV ska vinna den här, spelbar runt 1.80 enligt mig.

Timrå IK 1.75 @ Bwin 5u

Jag tycker inte AIK's vinst mot Södertälje bevisar någonting, det var bara slafsigt spel från båda lagen och från det jag läst var det bara "tur mål". Almtuna matchen vann man också, dock blev det endast 1-0 i sista perioden. Inga direkta chanser i den matchen heller. Timrå har spelat 3 matcher och vunnit alla, Mora (6-2) Leksand (2-1) Brynäs (4-3 OT) har stått för motståndet. Pikkarainen ska även spela idag, så det blir ett bra tillskott för hemmalaget, Timrå ska bara vinna denna match enligt mig.

Skellefteå 1.95 @ Expekt 5u

Expekt ligger ett par tiondelar högre än alla andra på detta spel. Södertäljes start har börjat knackigt, man har inte haft tillgång till alla spelare på matcherna. Senast blev det en förlust mot nykomlingen AIK med 2-3, då ska det även sägas att SSK gjorde sitt andra mål med 30 sek av matchen kvar. Södertälje har även hunnit med en match mot Salavat som man förlorade med 0-4. Jag tror att Skellefteå tar detta med ett par puckar, oddset ligger fel i min mening, tycker 1.80 hade varit mer passande.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 20:14   #3
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Färjestad 1.55 @ Interwetten 3u RÄTT!

Färjestad -1.5 , 1.78 @ Pinnen 2u RÄTT!


HV 71 2,10 @ Interwetten 5u RÄTT!

Timrå IK 1.75 @ Bwin 5u RÄTT!

Skellefteå 1.95 @ Expekt 5u RÄTT!

5 av 5, 9 av 9 på spreaden...dock missa jag att lägga in Örebro och Sparta, funkade inte att låsa spelen, så jag låter bli helt enkelt, blir för cheesy med olåsta spel tycker jag.

Aja hoppas folk rygga
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:34   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 168
Standard

Jag ryggade några spel och det gick ju bra tackar för det!
blåbär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 21:55   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Theil Visa inlägg
Färjestad 1.55 @ Interwetten 3u RÄTT!

Färjestad -1.5 , 1.78 @ Pinnen 2u RÄTT!


HV 71 2,10 @ Interwetten 5u RÄTT!

Timrå IK 1.75 @ Bwin 5u RÄTT!

Skellefteå 1.95 @ Expekt 5u RÄTT!

5 av 5, 9 av 9 på spreaden...dock missa jag att lägga in Örebro och Sparta, funkade inte att låsa spelen, så jag låter bli helt enkelt, blir för cheesy med olåsta spel tycker jag.

Aja hoppas folk rygga
Tänkte rygga men så kom saker i vägen, snyggt iaf!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 22:13   #6
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Man kanske fastnar lätt för sharps.se när man ser alla grymma rekare i de amerikanska sporterna och fotbollen men vårt forum har också turen att en grupp skarpa hockeyrekare hittat hit. Håller detta i sig är jag med på tåget!

Har du någon statistik sedan tidigare? Gud vad jag älskar hockey..
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 06:35   #7
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Man kanske fastnar lätt för sharps.se när man ser alla grymma rekare i de amerikanska sporterna och fotbollen men vårt forum har också turen att en grupp skarpa hockeyrekare hittat hit. Håller detta i sig är jag med på tåget!

Har du någon statistik sedan tidigare? Gud vad jag älskar hockey..
Ingen aning om man får länka, så jag postar bara statistics för Augusti månad so far.

Picks: 165
Won: 104
Win rate: 63%
Stake avg.: 6.9
Odd avg.: 1.98
Staked: 1142.00
Returned: 1407.83
Net balance: 265.83
ROI*: 123%


I alla fall hoppas nån hängde på MLB också. (1-0).

Lägger in den här nu på morgonen.

Brynäs 1.75 @ Bwin 5u

AIK som förlorade igår mot Timrå(0-3) möter Brynäs idag. Som jag skrev förut spelar AIK väldigt slafsigt och skapar inte många chanser. Dom kommer säkerligen vara på nedre halvan när serien drar igång, tror inte vi skulle få ett sånt här odds då. Jag anser att Brynäs som är utvilade, ska vinna det här relativt enkelt. Underspelet kan vara ett alternativ.

Då andra bolag inte släppt oddsen än, bedömer jag denna spelbar till 1.65.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 07:48   #8
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger in ett par spel inför morgondagen. Väntar fortfarande på ett par linor, så editar senare på dagen, om de har släppts.

HV71 1.45 @ Bwin 7.5u / HV71 -1.5 1.97 @ Pinnen 2.5u

Tappara är det sämsta laget i den här turneringen tillsammans med Malmö och Vålerenga. Senast blev det en förlust mot Frölunda med 1-4. HV krossade däremot gruppledaren Kärpät med hela 6-0. De finska lagen har spelat mycket inom sitt eget land och nu är det dags att prestera utanför gränserna också, något som jag tror blir mycket svårt. Precis som det var för de svenska lagen också. Hv har en målskillnad på 18, medans Tappara ligger på -14. Hv vinner detta klart, kommer lägga till 2.5u på HCP linan om den känns rätt.


FBK ML 1.62 @ Bwin 5u


Alla vet FBK's situation just nu, de måste vinna alla matcher för att gå vidare till slutspelet. Absolut inte omöjligt, Speciellt inte nu när de får spela på hemmaplan. Jokerit har gått bra hittills, men även de har spelat inom Finland. Senaste matchen spelades i Sverige och LHC stod för motståndet, 1-3 förlust och Jokerit imponerade inte alls. Ett pressat Färjestad vinner detta, Rak funkar väl också, men väljer ML för lite högre insats.

Kärpät 1.80 @ Bwin 5u

Vilken chock! 0-6 förlust mot Hv71 för Kärpät, Det var nog väntat att det finska laget skulle förlora men med så stora siffror hade nog inte tänkt sig. Nu möter man gruppens slagpåse, Malmö. Jag tror Kärpät kommer satsar på denna match för att visa att man kan prestera utanför Finland. För om kärpät förlorar poäng i denna matchen, så har man inget att göra i European Trophy.

Kommer lägga till 2 spel som de ser ut nu, båda är HCP spel.

Djurgården -2.5 1.92 @ Pinnen 7.5u

Även om linan ligger där den ska tycker jag att det här är bra. Djurgården var tvingade till att vinna förra matchen och man klarade av 5-3 mot HIFK. Vålerenga är som sagt i en storm just nu, problem inom laget och man har hittills vart en slagpåse, 2-7 blev det mot Färjestad hemma, Nu åker man till Sverige för att möta ett av de bättre hemmalagen. Ett pressat Djurgården mot turneringens sämsta(?) lag. Tror de kan ta linan relativt enkelt, plockar den redan nu, då jag tror den kan röra sig mot 3...

Senast redigerad av lieht den 2010-08-26 klockan 10:01.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 10:38   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Intressant dagbok, jag testar att rygga raka ettan på hv @ 1,42 hos betclic till 2.5u för mer än så fick jag inte satsa. Tror också på storkross och blir förvånad om finnarna får in mer än 2 puckar i mål. Ska vi säga 5-1 ?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 10:57   #10
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Theil Visa inlägg
Djurgården -2.5 1.92 @ Pinnen 7.5u

Även om linan ligger där den ska tycker jag att det här är bra. Djurgården var tvingade till att vinna förra matchen och man klarade av 5-3 mot HIFK. Vålerenga är som sagt i en storm just nu, problem inom laget och man har hittills vart en slagpåse, 2-7 blev det mot Färjestad hemma, Nu åker man till Sverige för att möta ett av de bättre hemmalagen. Ett pressat Djurgården mot turneringens sämsta(?) lag. Tror de kan ta linan relativt enkelt, plockar den redan nu, då jag tror den kan röra sig mot 3...
Känns som ett kanonspel faktiskt. Tack för att du gjorde mig uppmärksam.

EDIT: Givetvis är linan ändrad när den här fisken skall in och rygga :(
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 11:38   #11
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ville bara hojta till att Brynäs finns till 1.74 på 365:an....Den droppa från 1.75 till 1.50 på bwin.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 12:29   #12
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Hallsberg
Inlägg: 190
Sharp$: 241
Standard

1.30 hos 365 nu!
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 12:30   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muRum Visa inlägg
1.30 hos 365 nu!
Nej, klicka på matchspel 1-x-2, 1.30 är på ML
1.60 har b365
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 20:12   #14
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Theil Visa inlägg

Brynäs 1.75 @ Bwin 5u

AIK som förlorade igår mot Timrå(0-3) möter Brynäs idag. Som jag skrev förut spelar AIK väldigt slafsigt och skapar inte många chanser. Dom kommer säkerligen vara på nedre halvan när serien drar igång, tror inte vi skulle få ett sånt här odds då. Jag anser att Brynäs som är utvilade, ska vinna det här relativt enkelt. Underspelet kan vara ett alternativ.

Då andra bolag inte släppt oddsen än, bedömer jag denna spelbar till 1.65.
RÄTT, 4-2, Ser att linorna har förändras en del på de spelen jag postade, hoppas ni hann spela.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 21:38   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Bara att tacka, hoppas din form håller i sig

Expekt med flera bolag kommer att släppa odds på hv71 imorrn eller inatt. Ska bli intressant att se vad de lägger sig på.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td